dijous, 1 de març del 2018

Campanya política per la Biblioteca d'Arenys

Ha acabat passant el que comentava fa uns dies: la decisió del lloc on traslladar la Biblioteca serà una decisió polititzada. El meu partit diu blanc, doncs jo votaré blanc! M'és igual si és una bona opció o no, si ells volen això jo els voto.
Caldrà veure també el percentatge de participació. Segons sembla s'han posat el límit, per sota, del 20%. Per les experiències que corren, és una fita complicada. Aconseguir mobilitzar el 20% de la població més gran de 16 anys no és cosa fàcil.
El govern vol les Clarisses i l'oposició es reparteixen el Xifre, la Cup, i el Calisay, JxA. El PP no sé què prefereix. Si es tracta de votar l'opció que defensa el partit que hem votat, el Xifré ja quedaria descartat, i se les haurien el Calisay i les Clarisses. Qui guanyarà?
Però si demanem als votants del Calisay per què defensen aquesta opció, què ens respondran? I els defensors de les Clarisses? El més trist d'un referèndum o consulta és no aconseguir bons arguments per defensar una o altra opció. El cost és important? Tampoc el coneixem. L'entorn és important? Ens ho poden explicar. El contingut o el model de biblioteca vindrà condicionat per l'emplaçament?
Em repeteixo quan dic que hauria preferit una consulta sobre el model de biblioteca que volem, i no tant el lloc on la posem, però els compromisos polítics han fet que ens demanin on la volem, i jo ja ho tinc clar, però de ben segur que em podrien presentar prou arguments per fer-me veure que la millor proposta és l'altra. Espero que arribi el dia que em deixin opinar sobre el model de biblioteca que volem per aquesta nova etapa.