dimecres, 28 de febrer del 2018

M'apunto a l'Assemblea de Representants de la República, puc?

A veure si ho entenc bé. El pacte entre JxCat i ERC, i que ara ha d'afegir-s'hi la CUP, passa per crear l'Assemblea de Representants de la República, que estarà formada per diputats i representants del món local i de la societat civil, que no sé quants seran ni qui els escollirà. Aquests representants elegiran el president del Consell de la República, que ja se sap que serà Carles Puigdemont, i el president escollirà els membres del Consell de la República, que seran diputats dels tres partits que signen el pacte, si és que ho acaben fent.
No sé si és ben bé així. En tot cas tinc una colla de preguntes que m'agradaria tenir la resposta: 
- Per què el Consell de la República només hi haurà diputats dels tres partits independentistes? Els altres no hi poden ser?
- A l'Assemblea de Representants de la República hi podrà haver diputats, regidors o alcaldesses d'altres partits polítics?
- Quins seran els representants de la societat civil? Qui ho decidirà? Hi podrà anar tothom qui vulgui? M'hi puc apuntar?
M'imagino que ho han pensat tot i que tenen la intenció d'explicar-nos-ho. A no ser que passi com l'altra vegada i no ho tinguin tot previst!
A mi tot això em mareja una mica, però si volen els donaré un altre marge de confiança, i a veure si aquesta vegada ho han treballat millor. Encara que... donen per suposat que el nou president serà en Jordi Sànchez, oi? Em sembla que el president M. Rajoy no ho vol permetre. En una situació normal i de plena democràcia, Rajoy s'hi hauria de posar fulles, però ja sabem que aquest no és el cas, i que el Poder Judicial s'encarregarà de posar-ho pel clar. Encara no han entès que el secret és que sigui Rajoy qui digui qui vol de president de la Generalitat. La paella pel mànec!
Tenim un cap de setmana per pair-ho, oi? Doncs relaxem-nos i mirem què passa demà al Parlament. Hi ha prevista una actuació, no sé si d'un sainet o una lectura dramatitzada.