divendres, 16 de juny del 2006

Votar l'Estatut: un dret i un deure

La manca de confiança entre polítics de diferents partits no fa cap bé a la ciutadania a qui tots els partits polítics li reclamen confiança. I sinó per què ERC i PP estan en contra de la retransmissió del missatge institucional del President de la Generalitat de Catalunya? Per què CIU hi està a favor? És per la intenció de vot del President, que està en la línia de CiU i en contra d’ERC i PP?
Ens hem de creure que el posicionament d’ERC i PP és degut simplement a l’obediència a la Junta Electoral Central i la resolució del Suprem? No em feu riure!
Aquí tothom fa el que l’interessa i ens vol enganyar descaradament. A mi només em serveixen els arguments sòlids que defensen una o altra posició. Tot el demés són excuses de mal pagador i, que em perdonin aquells polítics que m’acusen de posar-los tots al mateix sac, en aquest joc hi participen tots!
Continuo trobant ridícula la sentencia que no permet a la Generalitat animar a la participació. Ho trobo patètic i sense sentit, i em sembla mesquí valer-se d’aquesta posició per voler evitar la compareixença del president del govern de la nostra nació. En aquest país quan interessa una cosa tots hi correm però si no ens beneficia, mirem cap un altre costat.
Si els partits polítics creuen en la sobirania del poble i en la nostra capacitat de decidir la millor manera d’avançar com a nació, que ho demostrin. De moment la seva actitud és de desconfiança i això no és tolerable, a no ser que ho diguin clarament, i després sabrem com correspondre.
Avui encara podem fer campanya. Podem demanar el Sí o el No, sense necessitat de desqualificar als que pensen diferent de nosaltres, acusant-los de manca de dignitat. Jo votaré, perquè ho considero no només un dret sinó també un deure, com a persona que viu en societat, i que té una petita part de responsabilitat en el seu funcionament.
No m’ha agradat la campanya; no m’ha entusiasmat el procés que s’ha seguit; no em donen allò que jo voldria... però jo no me’n desentenc perquè a partir de dilluns tornaré a reclamar els meus drets i tot allò que ens han promès i que hi tenim dret. A partir de dilluns continuaré exigint solidaritat entre tots els pobles i respecte als meus principis, els meus valors, la meva cultura, la meva llengua, la meva nació. Tot això al marge de la meva opció en aquest referèndum.