dimarts, 4 de juny del 2019

Què podem fer perquè convoqui les eleccions?

Tot i que no he seguit gaire el procés judicial, sí que m'han arribat inputs com per poder-ne parlar un moment, sobretot ara que s'està acabant. Avui els fiscals s'hi han lluït i en aquests moments és el torn de l'advocada de l'Estat i l'acusació particular, que m'imagino que aniran del mateix pal.
Algú creia que vist tot el que s'ha vist i l'opinió que ha vingut de fora, els fiscals espanyols haurien fet un gir, o si més no s'haurien moderat una miqueta? Santa innocència! Això és Espanya i està plena de quixots. Què els han de venir a ensenyar els forasters!
És una llàstima, ara que es compleix l'any, que l'haguem perdut miserablement. I el pitjor no és per nosaltres mateixos, que també, si no sobretot pels nostres presos polítics i exiliats. Estan patint i continuaran patint, però a fora és penós. Tenim un no govern que està malmetent els dies, deixant en entredit la seva capacitat per governar. Els de dintre (la presó) ho saben i no sé com ho passen. No hi poden fer res? Veient que els seus substituts no aixequen el vol, no els poden ajudar a moure's?
Avui m'ha semblat sentir que el nostre president comentava que no avançaria les eleccions, i jo em pregunto: Què li hem fet que ens ho pagui d'aquesta manera? No podria convocar-les i sortir de vacances un quant temps? No tenim millors polítics per recuperar el govern que fa un any que fa aigües?
Tot això mentre a Arenys es va preparant el pacte de govern per als propers anys. Hi seran tots 17? En seran 11? Ho deixaran en 9?