dimecres, 21 de maig del 2014

Un conseller contrabandista

Aquests dies s'està jutjant Jordi Ausàs, que havia estat Conseller de Governació de la Generalitat de Catalunya. Se l'acusa de fer contraban amb tabac i avui s'ha conegut que aquesta activitat l'hauria fet mentre exercia de conseller.
Hem d'esperar el veredicte i respectar la presumpció d'innocència, però d'entrada la notícia fa mal i perjudica la classe política, el govern català i ERC. Tot això coincideix amb la publicació de l'informe d'Hisenda en què s'acusa Iñaki Urdangarin de frau, d'haver-ho ideat amb la intenció de enganyar el fisc per estalviar-se impostos.
Em diuen que això abans ja passava, però no es coneixia. Probablement tenen raó, però també haig de dir que les contínues notícies de frau i corrupció de càrrecs públics, provoquen una pressió excessiva sobre la ciutadania, que ja no només provoca desafecció política, sinó rebuig i odi a tota la cosa pública, un greu error, però que s'entén.
Pensant en Jordi Ausàs em ve a la memòria el dia que li vaig estrènyer la mà, en un acte protocol·lari de lliurament del conveni entre la seva conselleria i l'ajuntament a qui jo representava. Hi era present l'actual alcalde d'Arenys de Munt, del seu mateix partit polític i en aquells moments càrrec directiu de la seva conselleria. Jo em puc sentir traït, però també l'alcalde d'Arenys de Munt, que treballava amb un presumpte contrabandista.