diumenge, 15 de gener del 2006

Balanç de la legislatura

He arribat tard a casa i m’he perdut la primera mitja hora del debat sobre els primers dos anys i mig d’aquesta legislatura. Hi haurà intervencions i anècdotes que se m’hauran escapat. He procurat però estar molt atent la resta de l’acte, enganxat a la ràdio de casa.
S’ha de reconèixer que no tothom té taules per estar en un debat i sortir-ne airós. Això no vol dir que qui millor parla és qui fa més bé la feina, però de ben segur que atrau a més públic i sap convèncer millor. En Ponsarnau parla bé, però l’alcalde en sap molt. Fins i tot la Zaragoza encerta bé les paraules. D’altres s’han de refiar més del contingut, i alguns no porten la lliçó apresa.
L’alcalde em va dir un dia que no era tan maquiavèlic com jo suposava. Continuo pensant però que dóna mil voltes a la resta de tertulians i quan no cau en l’error de fer-se la víctima, surt triomfant passi el que passi. No em negareu, aquells que ho heu escoltat, que la darrera intervenció de l’alcalde, quan no hi havia possibilitat de rèplica, no hagi estat brillant. Els seus seguidors i amics han pogut somriure tranquils, i els adversaris s’han hagut d’empassar la saliva. Sobretot els simpatitzants d’ICV i el regidor Lluís Blanchar que han estat al punt de mira de l’alcalde.
El contingut del debat ha estat el que es podia esperar i no hi ha hagut cap novetat rellevant. L’equip de govern ho continua fent bé; ERC i PSC li donen suport; Lluís Blanchar i ICV són els dolents de la pel·lícula. No crec que el panorama canviï gaire en aquest any i mig que queda de legislatura, i d’aquesta manera afrontarem les properes eleccions. Llavors tothom parlarà malament de tothom ERC i PSC justificaran el seu suport a l’equip de govern per permetre la governabilitat del poble. CIU i PP demostraran que fins i tot en minoria han aconseguit fer bona feina. ICV es mantindrà en un to de crítica constant per mirar d’esgarrapar els vots dels disconformes d’aquest pacte a quatre bandes. Probablement això és el que toca. Nosaltres decidirem a qui donem el vot i a veure cap on es decanta la balança.

2 comentaris:

Ramon Vinyes ha dit...

Xavier, si escoltes la darrera intervenció de l'Alcalde, no et sembla que ja era preparada (passés el que passés). T'ho dic per quan es va fer la referència als joves i a la nit de naps que quasi bé va passar desapercebut en el debat i va tenir aparició en el resum final. Bé, anant al gra, què entens per donar suport? Creus que pactar uns punts específics que van al Ple és donar suport? Si mires escrits que has fet mesos enrere crec que t'estàs contradint. Perquè, ¿l'alternativa seria la de tombar el govern sabent que no podem fer una moció de censura amb una persona que ha marxat del grup de Ciu? és a dir, una opció impossible a no ser que caigués el món. Et recordo que nosaltres no hem renunciat ni a la crítica ni a les propostes en positiu. Què faries tu, Xavier. El que no té sentit es que es digui que els polítics són incapaços de posar-se d'acord i que no serveixen per a res i per l'altra banda criticar quan es posen d'acord en determinats aspectes. Torno a dir, Què faries tu, Xavier?

xfebrer ha dit...

Ramon,

Sovint escric i em sembla que queda clar. Després em feu adonar que potser no era tan clar com em pensava.

En aquesta ocasió intentava visionar la situació des de la perspectiva de l'equip de govern, o de l'Alcalde, que és el mateix.

Tu Ramon saps que jo estic més pel pacte i la negociació, encara que no a cap preu. El que intento és alertar de no caure en un pacte sense compensacions. D'aquí el meu comentari sobre la intervenció final de l'alcalde, que durant tot el debat es va manifestar molt tranquil i seré, però es va guardar pel final, quan ja no hi havia possibilitat de rèplica, el seu atac contundent a l'oposició, sobretot a ICV i Lluís Blanchar. Com bé apuntes, estava totalment preparat.

Quant a la resposta d'en Santi a la meva pregunta, estic molt d'acord que hem d'adequar l'administració a les noves tecnologies, però cal ser realistes i adonar-nos que només una mínima part de la població en fa ús i és per això que cal lluitar per aconseguir ampliació horària de l'atenció presencial al ciutadà, sense oblidar-nos de l'aplicació informàtica.

Gràcies pels teus comentaris.