Hi ha moltes casuístiques diferents i, per això, redactar una llei general que ho englobi tot no és gens fàcil, i cal que tots en siguem conscients. Ho dic pensant, sobretot, en aquelles persones que fan proclames a la lleugera com si tot fos molt fàcil de resoldre. Si només busques l'interès o benefici d'uns, et trobes que perjudiques els altres. Pretendre tenir la vareta màgica que decideix qui són els bons i qui els dolents, és una bajanada.
Deia al començament que l'habitatge és actualitat sempre i aquests dies amb una raó especial. S'està pressionant al govern que marqui la línia a seguir i que es pugui aprovar al Congrés de Diputats. Sabem com estan els equilibris per aconseguir una majoria parlamentària, amb un grup de formacions que varen donar suport a l'actual govern, però d'ideologia i interessos molt diversos. Aquí hi entra la capacitat del pacte. De saber i poder arribar a acords amb partits polítics que pensen ben diferent.
Tinc por. Ho he dit moltes vegades. Al nostre país es redacten lleis que duren dos dies, perquè no tenen garantia jurídica o estan mal pensades. Lleis que més que afavorir a un col·lectiu es dediquen a anar en contra d'uns altres, i així no es poden fer les lleis.
És important valorar totes les especificitats. Cal tenir en compte totes les casuístiques que confeccionen la totalitat dels col·lectius, propietaris i llogaters. Si no es tenen en compte tots els factors que juguen en aquest sector, el resultat serà un nou fracàs. No és senzill i no podem precipitar-nos. Hi ha errors que es paguen, i tots en coneixem exemples.

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada