divendres, 11 de setembre del 2015

L'Especial Trànsit a la Meridiana, avui a TV3

No em busqueu a la Via Lliure perquè no m'hi veureu, però hi seré. Hi seré de cor, de manera virtual, i per tant comptabilitzeu-me. Tot i que no sóc amant de les grans concentracions, la Via Lliure, com les altres manifestacions de l'onze de setembre que l'han precedit, són una afirmació de la voluntat d'un poble, que majoritàriament demana un canvi de sistema, i per això m'agrada participar-hi, de manera presencial o figurada. 
Des de la Via Lliure es demana una transició a la democràcia verdadera, on el sobiranisme rau en el poble. Enguany, per la proximitat d'unes eleccions plebiscitàries, encara que no formalment, el tripijoc polític farà que se li doni un caràcter electoralista. Estic, però segur que a la Meridiana de Barcelona hi haurà votants de Junts pel sí, de la CUP, i també de Catalunya sí que es pot, PSC, Unió Democràtica... i no m'estranyaria trobar-n'hi del PP i C's.
Per circumstàncies familiars no seré presencialment a la Via Lliure, però sí virtualment, i aquesta meva presència no serà per Mas, ni Junqueres, ni Romeva, ni Baños... Serà per Catalunya, per la democràcia, pel dret a decidir, i si m'apureu, per Rabella, per Pablo Iglesias, per Albiol, per Mariano Rajoy, per Albert Rivera... Per demostrar-los que s'equivoquen, uns més que d'altres, en voler fer creure que tot plegat és un muntatge d'un president il·luminat i feble. S'equivoquen quan ens menystenen i no tenen en compte que som una gran majoria de catalans que estem cansats i farts de la situació actual de menyspreu per part dels successius governs espanyols. S'equivoquen si ens volen fer creure que la relació amb Espanya es pot solucionar amb el diàleg, quan el govern espanyol ha demostrat que no en té cap intenció.
Ens insulten quan diuen que ens deixem entabanar per les mentides de Mas i Romeva, com si no fóssim prou adults per saber què ens convé i què és el que ens fa mal. En tot cas que revisin els seus discursos i analitzin si no són ells qui pretenen enganyar la ciutadania per enfrontar-la als altres i guanyar-se uns quants vots.
Des de Vic seguiré l'evolució de la Diada, i per no haver de compensar als partits polítics del no el temps que hi dedicaré, diré a tothom que estic seguint l'evolució de l'Especial Trànsit de la Meridiana, de TV3.