dissabte, 13 d’agost del 2005

Blog versus xarxa d'internautes

A internet és possible el diàleg encara que sovint es converteix en monòleg. L’actitud passiva de la majoria és lícita però impedeix conèixer més opinions que són les que enriqueixen tot diàleg, tota convivència.
Quan escrius en un blog, tens molt clar que ho pot llegir molta gent que no coneixes però també molts dubtes de si ho arriba a llegir algú. Certament un blog no és la millor manera de fer arribar una notícia a la majoria, atès que obliga als lectors a connectar-s’hi de manera expressa. Tot el contrari al que passa en una xarxa d’internet on arriben els correus i només et cal obrir-los.
Davant del dilema d’escriure en una xarxa o fer-ho en un blog, intento analitzar què acostumo a escriure i comunicar, per poder decidir quin és el mitjà més idoni. D’entrada semblaria que quan pretens expressar la teva opinió sobre una realitat, o bé explicar una història, o recollir un conjunt de pensaments sobre un tema determinat, el millor mitjà seria el blog, un lloc on hi acudeix qui li interessa i, si vol, pot donar la seva opinió. Per una altra banda, quan pretens discutir sobre uns fets que afecten a una comunitat determinada, la xarxa vinculada a aquesta comunitat pot ser el millor espai.
No hi ha dubtes que, tot i acceptant aquestes definicions, ens trobarem en situacions on serà molt difícil valorar a quin espai corresponen. La meva opinió és que, en aquests casos, el què val és la lliure decisió, encara que per alguns altres pugui semblar equivocada.
Davant l’aparent animadversió dels impulsors de la xarxa arenyautes al fet de donar a conèixer l’existència del meu blog a través de la xarxa, i l’acusació d’estar fent una fraudulenta publicitat interessada, crec que el millor que puc fer és limitar-me a escriure els meus pensaments i idees al meu blog, sense desconnectar-me de la xarxa d’arenyautes, i, quan ho cregui convenient, donar la meva opinió als temes que es tractin a la xarxa.
Crec que d’aquesta manera tindré als meus amics d’arenyautes contents i, qui ho vulgui i trobi interessant, podrà connectar-se lliurement al meu blog, per llegir i opinar sobre els diferents temes que hi figurin.