divendres, 7 de març del 2014

Evadint-me de la mala praxis política

En aquests moments m'agradaria trobar-me al hall del Palau de la Música esperant per entrar a la sala de concerts per escoltar el Monteverdi Choir i el English Baroque Soloists, sota la direcció de Sir John Eliot Gardiner, interpretant Vespro della Beata Vergine, de Claudio Monteverdi, amb motiu del 50è aniversari del Monteverdi Choir.
Com que això no podrà ser m'he pres la llicència d'escoltar l'obra enregistrada. És una passada! Sóc un enamorat d'aquesta obra i sovint l'escolto. A casa tinc una versió amb la participació de l'Escolania de Montserrat, tot i que avui he escoltat una interpretació del mateix cor i director d'aquest vespre al Palau.
M'imagino que els aficionats a la música clàssica coneixeu la peça, i els que no, us convidaria a escoltar-la, sempre i quan tingueu una bona predisposició. No és bo forçar res.
Aquesta hora i mitja de música sublim m'ha fet oblidar la mala llet que arrossegava des d'ahir abans d'anar a dormir. Entenc les persones que no suporten la política. Els entenc des que la política al nostre país ha degenerat de mala manera, i costa tant de trobar polítics honestos, no pas que no robin, sinó honestos en l'esperit de treball, coherència, responsabilitat i seriositat que se'ls ha d'exigir. No suporto que juguin amb nosaltres oblidant-se de les seves obligacions i dedicant-se únicament i bàsicament a satisfer els seus interessos personal i de grup, comprometent el futur del seu poble o nació.
Anem sumant els motius per exclamar d'una vegada que ja n'hi ha prou! Avui recordava una història que em va quedar molt a dins meu quan era petit, sobre el secret de la confessió. El criminal que es confessava i es valia de l'obligatorietat de mantenir el secret de la confessió encara que això condemnés el confessor. I em preguntareu, a què ve això?
No us ha passat mai que disposeu d'informació que us cou a dins, però que no podeu comunicar, sabent que posaria les coses al seu lloc i deixaria en evidència els mentiders i calumniadors? És dur i fins i tot injust, però es tracta d'esperar uns anys per explicar i dir les coses pel seu nom, i empastifar els que ara empastifen. Resistirem, però no deixa de provocar molta ràbia. Sisplau, vosaltres que podeu, obriu els ulls!!!