Curiosament, parlant de temes ben diferents a la restauració, i en molts casos quan ho fem de política, s’acostuma a parlar del treball de cuina, referint-se a tot allò que es trama de portes endins, perquè després vegi la llum. Cada vegada és més important l’estratègia, pel fet que la globalització ha eliminat les grans diferències que podíem trobar anys enrere entre uns plantejaments o altres, i aquest treball es fa a dins.
Parlant de política municipal, no cal dir que hi ha tot un treball i una organització interna que fa possible donar els serveis que es posen en evidència, i que repercuteixen en els vilatans. Una mala organització ocasiona, malgrat les bones intencions dels seus treballadors, un mal servei. Per contra, una organització eficient, facilita el treball i aconsegueix donar un bon servei. En aquest mandat, un dels objectius importants és la reorganització administrativa municipal, per aconseguir més i millors serveis, amb resultats eficients, i això no es fa en un mes o en un any; és un treball que necessita el seu temps per anar reconduint aquells tràmits, o aquells vicis adquirits, cap a uns models més eficaços. Es tracta d’aportar tota la tecnologia i coneixements, perquè les persones que hi treballen, tinguin les millors eines per aconseguir donar el millor servei. I tot això no s’improvisa, i s’equivoca qui demana pressa i resultats immediats, a no ser que busqui tan sols fer-se la fotografia.
Aquest mes d’abril és important per a l’organització municipal arenyenca, perquè neix un nou servei, amb un cap responsable, que té dues missions estratègiques per a l’èxit de l’administració local: l’organització de la plantilla, amb tot el que suposa de negociació d’un nou conveni laboral, acabar el procés de valoració dels llocs de treball, dibuixar l’organigrama, posar en marxa el programa de gestió personal, elaborar un programa de formació per als treballadors municipals... i en segon lloc l’organització dels processos administratius per rendibilitzar el treball, reduir el temps de resposta i augmentar l’eficàcia i eficiència dels resultats.
Aquesta feina no tindrà uns resultats immediats, trigarà el seu temps a donar fruits, però serà una tasca diària, que començarà el primer dia d’abril, i no tindrà aturador. Tot això serà possible gràcies a la professionalitat de la persona a qui s’encarrega la missió, però haurà d’anar acompanyada de la voluntat i predisposició de tots els treballadors i treballadores municipals, que em consta que serà així; dels polítics amb responsabilitat de gestió, i també dels polítics que en aquest mandat realitzen tasques de control al govern. Cadascú amb les seves responsabilitats, amb el seu compromís de treballar per a una millor administració local, i per a un millor servei.
Aquesta novetat no vindrà sola, i fruit del treball realitzat fins ara, serà cosa de setmanes poder entrar instàncies i sol·licituds de serveis al Registre Municipal, en horari de matí i tarda. És cosa de pocs mesos poder ser atès en horari de tarda. És ja una realitat poder deixar comentaris, queixes i suggeriments, a les bústies municipals que tenim repartides a set espais públics, o a Internet, i que les persones que n’han fet ús, són testimonis de la velocitat de resposta i, si és factible, la resolució dels possibles problemes detectats.
Es tracta de voler veure les coses en clau positiva, acceptar els errors i procurar esmenar-los, tenint present que la casa té els seus límits, i que no sempre es fa a gust de tothom. Podrem justificar moltes coses, però mai un mal servei, una actitud irresponsable o la manca de dedicació. Si volem retornar el prestigi al sistema polític, que fins ara és l’única manera de poder-nos organitzar, cal ser responsables dels compromisos assumits i dedicar tot els nostres coneixements, i el nostre temps, per escoltar i treballar per Arenys.
Article publicat a l'Ametlla d'Arenys, del mes d'abril
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada