El conseller Castells ha avançat que Catalunya tindrà un impost de successions i donacions molt rebaixat per a les herències entre cònjuges i de pares a fills. També diu que no l'eliminaran perquè els impostos "són necessaris" per l'Estat del Benestar i per mantenir uns bons serveis públics.
D'entrada a ningú agrada pagar impostos i tothom procura d'estalviar-los així que pot. Quantes persones no demanen als industrials que treballen per casa que ho puguin pagar sense IVA, o són els propis professionals que ho ofereixen? Per altra banda, però, tothom entén que els impostos han d'existir perquè són una font d'ingressos perquè l'administració pública faci despesa. La diferència està en el volum i la seva aplicació.
Algú podrà dir que fins fa pocs mesos el capital tributava i que un cop s'ha eliminat, ara tampoc volem que la seva transmissió tributi. Estem buidant de poder financer l'administració pública i per tant reduint la seva capacitat d'inversió i despesa. D'altres parlen de justícia i de la necessitat d'alliberar de l'obligatorietat de pagar impostos per l'herència dels pares o cònjuge.
Penso que si els serveis són universals, també ho ha de ser el compromís social. De la mateixa manera, si entenem que no tothom es beneficia de la mateixa manera dels serveis oferts, tampoc tothom haurà de contribuir de la mateixa manera. La imposició ha d'existir, però no de manera homogènia.
No sé si els nostres parlamentaris es posaran d'acord i votaran unànimement a favor de la supressió (gran rebaixa) de l'impost, i serà interessant que ens fixem on hi ha el desacord, en què es fixa una formació o una altra per donar-hi suport o no. Per la meva banda jo defensaré la imposició per aconseguir bons serveis públics, i defensaré que qui més té més pagui. Quan tinguem coneixement de l'abast i criteris de la reforma, podrem analitzar-la i concloure si beneficia a algú i a qui ho fa; si té en compte el poder adquisitiu del contribuent o no; si té en compte la quantitat de patrimoni o no. Estic segur, però que si del conseller Castells depèn, el resultat serà positiu.
D'entrada a ningú agrada pagar impostos i tothom procura d'estalviar-los així que pot. Quantes persones no demanen als industrials que treballen per casa que ho puguin pagar sense IVA, o són els propis professionals que ho ofereixen? Per altra banda, però, tothom entén que els impostos han d'existir perquè són una font d'ingressos perquè l'administració pública faci despesa. La diferència està en el volum i la seva aplicació.
Algú podrà dir que fins fa pocs mesos el capital tributava i que un cop s'ha eliminat, ara tampoc volem que la seva transmissió tributi. Estem buidant de poder financer l'administració pública i per tant reduint la seva capacitat d'inversió i despesa. D'altres parlen de justícia i de la necessitat d'alliberar de l'obligatorietat de pagar impostos per l'herència dels pares o cònjuge.
Penso que si els serveis són universals, també ho ha de ser el compromís social. De la mateixa manera, si entenem que no tothom es beneficia de la mateixa manera dels serveis oferts, tampoc tothom haurà de contribuir de la mateixa manera. La imposició ha d'existir, però no de manera homogènia.
No sé si els nostres parlamentaris es posaran d'acord i votaran unànimement a favor de la supressió (gran rebaixa) de l'impost, i serà interessant que ens fixem on hi ha el desacord, en què es fixa una formació o una altra per donar-hi suport o no. Per la meva banda jo defensaré la imposició per aconseguir bons serveis públics, i defensaré que qui més té més pagui. Quan tinguem coneixement de l'abast i criteris de la reforma, podrem analitzar-la i concloure si beneficia a algú i a qui ho fa; si té en compte el poder adquisitiu del contribuent o no; si té en compte la quantitat de patrimoni o no. Estic segur, però que si del conseller Castells depèn, el resultat serà positiu.
2 comentaris:
Tu exposición, todos la suscribiriamos, si fuese real.
La realidad es:
- los grandes patrimonios, "esquivan", legalmente eso sí, el impuesto de sucesiones.
- Al no ser igual en todo el Estado, surgen "paraisos fiscales" donde pueden empadronarse cuatro espabilados, para evitar el pago....
- Con lo que al final pagan de siempre, las clases medias que tienen cuatro duros.
Creo que la propuesta del Govern es acertada politicamente -porque es un clamor popular- y lo sería mas, si hiciera pagar a los que han originado la crisis: las Rentas de Capital.
Pero eso es harina de otro costado......
Aquesta reforma tenim la sensació que serà un gran nyap!
Sabeu què enten Hisenda per GRANS Patrimonis?
10 Milions d'Euros. Em sembla que està tot dit.
Això és un gran nyap.
Si no fan una reforma REAL, la gent ho veurem i ho denunciarem. Què faran amb la vivenda habitual. Hauria de quedar exempta al 100%. Els casos dels valors catastrals que s'han disparat, els factor a més a més d'-etributs, una segona vivenda o piset, parking/s, i uns estalvis, i per 250.000 euros, a pagar 22000. Què és això? Mantindran el tipus màxim per causa de mort del 34%, quan donacions està al 9%? Tenen coherència aquesta gent? S'ha de baixar aquest tipus.
http://www.europapress.es/economia/fiscal-00347/noticia-economia-fiscal-hacienda-estudia-dejar-exentos-sucesiones-patrimonios-inferiores-10-millones-landwell-pwc-20090601135003.html
Els GRANS PATRIMONIS de veritat, no els que diuen els trileros, se n'enfoten. Ara resulta que a Catalunya la classe mitja catalana sóm tots GRANS patrimonis! Però què entenen aquests pasarells per GRAN PAtrimoni? Això estaríem parlant dún ZERO més, com a mínim, garrulos! 1.000.000 d'Euros. Hisenda parlava de deixa fora del PEATGE de la mort, patrimonis per sota de 10.000.000 Millons d'Euros.
Això és una gran enganyifa el que estan fent; ja tenen el titular. Però el fons és demencial.
Estan considerant pels suposits indicats que un gran patrimoni són 100.000 €. supressió de facto fins a grans patrimonis de 100.000 euros!!!
Realment ens prenen per imbècils: Fora Tripartit!! Havent estudiat avui els punts de la proposta d'ERC, podem confirmar la nostra primera impressió amb el següent exemple: En el que podriem anomenar una herència normal de pares a fills per un valor de 250.000 euros, sense cap condicionant especial, que actualment tributaria 38.845,60 euros a Catalunya, amb la reforma proposada per ERC tributaría 21.982,80 euros, mentre que actualment a Madrid tributa 405,13 euros, a Cantàbria 332,35 euros i a Euskadi zero euros. Per tant, no podem per menys que qualificar aquesta proposta de reforma de maquillatge electoralista, doncs no s'afronta ni es resol la problemàtica real de l'impost. Vergonyós!
Publica un comentari a l'entrada