Avui podíem llegir la notícia on es deia que la Junta Arbitral del Transport de Catalunya no havia rebut cap sol·licitud d'indemnització, tot i que es calcula que la suspensió del tren de rodalies afecta a unes cent seixanta mil persones.
Les juntes arbitrals s'encarreguen de resoldre conflictes entre usuaris o clients d'una empresa o servei, i el propi servei o empresa, sense haver de passar pels jutjats. En aquest cas, la Junta Arbitral del Transport podia rebre les queixes dels usuaris de Renfe, i arbitrar entre ells i la companyia, però segons informa la mateixa Junta Arbitral, ningú ha presentat cap queixa ni petició d'arbitratge. Per què serà?
Per desconeixement de la seva existència? per les dificultats per arribar-hi? per falta de pràctica? per mandra?
M'imagino que és una mica de tot plegat. A les persones ens costa poc queixar-nos de paraula i en el moment dels fets, però quan es tracta d'escriure qualsevol formulari o presentar-se a algun lloc, ja no ens va tan bé, i si passen els dies ja no hi pensem fins que no ens torna a passar.
Per altra banda, a la nostra societat no hi ha massa tradició, potser perquè tampoc se'ns ha ensenyat, o bé perquè els tràmits i els conductes per arribar-hi no són prou clars o accessibles.
En el cas de la notícia de què parlem, sembla ser que no s'ha habilitat cap mitjà especial per atendre les queixes, sinó que s'ha d'anar personalment a una adreça concreta, de 8 a 3h de la tarda, o bé fer-ho per escrit i enviar-ho per correu.
Seria bo que potenciéssim l'ús dels arbitratges, estimulant les empreses a adherir-se a les Juntes d'Arbitratge, i animant els usuaris a fer-ne ús, quan les circumstàncies ho justifiquin.
Recordo que d'Arenys de Mar hi havia un parell d'empreses adherides, una d'elles una tintoreria, i en vaig fer un article per a la revista l'Ametlla d'Arenys, i entre altres coses recordo que deia, que per als usuaris, el fet d'entrar a una botiga adherida a la Junta Arbitral, havia de suposar tota una garantia, pel fet d'oferir l'oportunitat de realitzar l'arbitratge i no haver de recórrer als tribunals per qualsevol desavinença, i més tenint en compte la gratuïtat de l'arbitratge.
Animo a algú a que iniciï, entre les empreses arenyenques, una campanya d'adhesions a la Junta Arbitral; als usuaris afectats pels fets de rodalies i l'AVE, que presentin les seves queixes a la Junta Arbitral del Transport de Catalunya, i a la Junta, que ho posi fàcil.
Les juntes arbitrals s'encarreguen de resoldre conflictes entre usuaris o clients d'una empresa o servei, i el propi servei o empresa, sense haver de passar pels jutjats. En aquest cas, la Junta Arbitral del Transport podia rebre les queixes dels usuaris de Renfe, i arbitrar entre ells i la companyia, però segons informa la mateixa Junta Arbitral, ningú ha presentat cap queixa ni petició d'arbitratge. Per què serà?
Per desconeixement de la seva existència? per les dificultats per arribar-hi? per falta de pràctica? per mandra?
M'imagino que és una mica de tot plegat. A les persones ens costa poc queixar-nos de paraula i en el moment dels fets, però quan es tracta d'escriure qualsevol formulari o presentar-se a algun lloc, ja no ens va tan bé, i si passen els dies ja no hi pensem fins que no ens torna a passar.
Per altra banda, a la nostra societat no hi ha massa tradició, potser perquè tampoc se'ns ha ensenyat, o bé perquè els tràmits i els conductes per arribar-hi no són prou clars o accessibles.
En el cas de la notícia de què parlem, sembla ser que no s'ha habilitat cap mitjà especial per atendre les queixes, sinó que s'ha d'anar personalment a una adreça concreta, de 8 a 3h de la tarda, o bé fer-ho per escrit i enviar-ho per correu.
Seria bo que potenciéssim l'ús dels arbitratges, estimulant les empreses a adherir-se a les Juntes d'Arbitratge, i animant els usuaris a fer-ne ús, quan les circumstàncies ho justifiquin.
Recordo que d'Arenys de Mar hi havia un parell d'empreses adherides, una d'elles una tintoreria, i en vaig fer un article per a la revista l'Ametlla d'Arenys, i entre altres coses recordo que deia, que per als usuaris, el fet d'entrar a una botiga adherida a la Junta Arbitral, havia de suposar tota una garantia, pel fet d'oferir l'oportunitat de realitzar l'arbitratge i no haver de recórrer als tribunals per qualsevol desavinença, i més tenint en compte la gratuïtat de l'arbitratge.
Animo a algú a que iniciï, entre les empreses arenyenques, una campanya d'adhesions a la Junta Arbitral; als usuaris afectats pels fets de rodalies i l'AVE, que presentin les seves queixes a la Junta Arbitral del Transport de Catalunya, i a la Junta, que ho posi fàcil.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada