dimarts, 23 d’octubre del 2007

Rodalies i AVE es fan la guitza

Reconec que no sóc gens original i que m'apunto al tema de moda, el tema que avergonyeix a uns i no deixa ben parat als altres. La situació caòtica de Rodalies fa pensar a més d'un, i adonar-nos que la gestió pública del nostre país no és bona.
He seguit de lluny els esdeveniments, però he pogut escoltar algunes declaracions de persones afectades pel tancament d'una part dels trens de rodalies, i em quedo amb qui comparava l'AVE amb la xarxa de rodalies, i em faig la pregunta: algú ens va preguntar si preferíem l'AVE a una bona xarxa de rodalies?
No és una discussió nova, i per tant no és fruit dels problemes d'aquests dies, sinó que en tot cas ara s'han generalitzat i no és estrany. No negaré els avantatges d'un tren ràpid per cobrir distàncies llargues, però no em negareu que l'àrea metropolitana, i fins a la segona corona, necessita una xarxa ferroviària de primer nivell, perquè és el mitjà de transport més concorregut, del qual depèn la gran majoria dels treballadors catalans.
La xarxa ferroviària és de mal substituir, i quan això es fa de manera precipitada, no pot ser bo de cap manera. La mostra és la disbauxa que s'ha viscut aquesta setmana, els retards, cues i emprenyamentes dels usuaris del transport públic.
L'abandonament del manteniment de la infraestructura del transport a Catalunya, per part del govern central, en allò que té competència, com és el cas de la xarxa ferroviària, i la poca contundència dels successius governs catalans per denunciar els greuges soferts pels catalans, expliquen la situació que ens trobem, i les dificultats de tocar res sense que provoqui problemes greus.
Explicar tot això ara és fàcil, apuntar-se a la crítica quan les coses van malament no té mèrit, però hi ha gent que ja ho havia denunciat i se'ls va acusar de poc moderns, de no saber valorar l'AVE. Si l'activitat inversora hagués estat al nivell que calia esperar, ara podríem compartir l'AVE i una xarxa modèlica de rodalies, sense entrebancs. Si em fan escollir entre un o altre, tinc clar cap on em decanto, però confio que a partir d'ara no hagi de privar-me de nous models, perquè els elementals no funcionen.

2 comentaris:

  1. Sí, es molt vergonyós. No es un problema d'ara, es un problema de molts anys de deixadesa per part del govern central, i dels governs de la Generalitat per no fer un seguiment i denunciar-ho quan calia. Penso que no han sabut marcar les prioritats. Abans de pensar amb l'AVE, pot ser haurien d'haver condicionat com correspon la xarxa ferroviària a Catalunya. Però com sempre comencem la casa per la taulada, i si els ciments no son prou bons (com esta passant ara mateix), doncs tot s'enfonsa. I qui perd, per variar, son els ciutadans i ciutadanes que per necessitat, o simplement fent cas de les campanyes que es fan per utilitzar el transport públic i no contaminar, doncs un bon dia varen decidir de utilitzar aquest medi de transport. Ho torno a dir, vergonyós!

    Salutacions.
    Jordi

    ResponElimina
  2. És increïble!
    Quan alguns demanen més poder i recursos per Catalunya, altres diuen que només saben plorar, i que són poc solidaris amb la resta de l'estat (quants cops ho haurà dit l'Iceta???).
    I ara no se t'acut res més que escriure "poca contundència dels successius governs catalans per denunciar els greuges soferts pels catalans".
    Realment és sorprenent!!!

    ResponElimina